Erica - Första skoldagen efter 2 år

Denna dag har nog varit den mest spännande på länge. Har fortfarande inte bestämt mig om jag ser fram emot att börja gå skola igen eller inte, men som tur är jobbar jag samtidigt, så omställningen blir inte allt för stor. Jag går skola två dagar i veckan och resterande tid jobbar jag 70%. 
Anledningen till att jag går skola igen är för att kommunen erbjöd mig en plats på vux för att läsa till undersköterska. Det kändes dumt att tacka nej till det och att få ett yrke är aldrig fel, just nu har jag bara gymnasieutbildning och måste därför läsa vidare såsmåning om ändå. Just nu känns det roligt att få lära sig mer om det jag nu jobbat med i två år och få fördjupa sig i saker man trots allt har efrarenhet av sen tidigare. 
 
Var inte nervös förrän vid 8 imorse, vi skulle börja 08.30. Det gick som tur var bra att hitta in och till rätt klassrum, och väl där kände jag igen en tjej som jag kunde sätta mig bredvid och känna mig lite mindre ensam. Vid den punkten började allt med skola kännas kul igen, och det gör det fortfarande, men sånt går nog över med tiden. Det blev en ganska lugn första dag, lärarna prata övergripande om kursen de skulle ha med oss och sen delade de ut massor med papper och visade hur terminen skulle se ut. Vi hade två jättefina lärare i den här kursen så det har börjat bra.
En annan sak som gör att vi känns mer som en klass är att alla är där av samma intresse och det ger oss mycket att prata med varandra om när alla jobbar inom äldreomsorgen och har liknande erfarenheter. Ser fram emot imorgon och efter det väntar en jobbhelg. Måste få ursäkta mig över de kassa bilderna jag har att bjuda på idag, tydligen ville dom inte riktigt som jag. 
 
Men som ni ser åt jag en sen lunch- tidig middag(?) med en av mina bästa vänner efter skolan. Hon flyttar tillbaka till Umeå på torsdag så vi tog ett hejdå nu då vi inte lär ses på ett tag. Nu börjar klockan vara ganska mycket och det är dags för mig att hoppa in i duschen och sen krypa ner i sängen. Känns lyxigt att få sova ända till 7 på morgonen när det annars är då jag ofta börjar jobba. Vi säger så för den här gången, sköt om er!

Kommentera här: