Erica - provar vegetariskt

Hade ett mål när jag flyttade hemifrån, att jag skulle äta vegetariskt minst en gång i veckan. Om vi säger såhär, det har inte alls gått bra, men nu kanske jag är igång. Provade att laga maten här över efter ett recept jag fick från min bror och hans tjej. Dock bytte jag ut grönkålen mot ruccola och babyspenat. Det var helt okej för att vara första gången, men det behövdes en sallad till, för det var ganska torrt och enformigt. Ska samla på mig en del vegetariska recept nu och förhoppningsvis komma igång med det, som den köttätare jag är.. 
Kan försöka uppdatera framöver hur det går, känns som jag måste bättra mig nu när ni känner till läget, det kanske hjälper mig på traven. Hoppas på det bästa, ska kämpa vidare!

Kommentarer:

1 starsinlife.blogg.se:

Låter gott!

Svar: Gott men speciellt :)
ericajosefin.blogg.se

2 Josefin:

Ett tips är vegetarisk lasagne, supergott och enkelt att göra. Jag hade också som mål att äta vegetariskt en gång i veckan, köpte till och med en veg-kokbok.

Gick ju dock inte så bra för mig heller då kött är så mycket enklare att göra ;)

Svar: Tack för tipset! Det verkar inte vara så enkelt med vegetariskt som man vill tro, kött däremot.. ;)
ericajosefin.blogg.se

3 Maria at Inredningsvis:

Men MMM vad gott det sr ut! vegetariskt kan ofta vara mycket godare än köttiga rätter just saying:)

Ha en kanon vecka!

LOVE Maria på Inredningsvis

Svar: Det är så svårt i början när man är van vid kött i alla rätter, men jag tror du har en poäng i det du säger!:)
ericajosefin.blogg.se

Kommentera här: