Josefin - En trip och höststädning

Hej på er! Hoppas att ni har haft en härlig helg med mycket trevligheter! Själv har jag haft en väldigt bra helg. Gårdagen bjöd bland annat på en liten trip och idag har vi höststädat som man nog kan kalla det. 
 
Så om vi börjar med gårdagen. Vi, jag och killen min tog en lugn morgon utan varken stress eller måsten, där efter bestämde vi oss för att fara på en liten trip till Piteå för att shoppa lite på Dollar store. En av mina favoritsaker att göra faktiskt haha! När vi gått klart där kände jag i alla fall att det inte ritkigt räckte med Dollar store så vi började köra mot Luleå för att besöka även deras Dollarstore. Det vart lite spontant så klockan hade redan hunnit bli 14:40 ungefär och enligt våran sökning på Google så skulle dom stänga kl 16. Men tidsoptimister som vi är började vi vår färd vidare. 
 
När vi väl anlädde till Luleå så var vi väldigt nöja eftersom vi skulle hinna gå där inne ett tag innan dom stängde utan större stress så när jag ser varuhuset så säger jag till killen "haha ja med våran tur så lär dom väl ha flyttat" och mycket riktigt, där fanns varken skylt eller något annat så det var bara att Googla upp en ny adress och då visar det sig att faktiskt inte flyttat varuhuset så långt och att vi skulle hinna dit i alla fall. Vi börjar åter igen att köra och då är så klart vägen vi ska ta avstängd. Det var bara fram med gps:en och försöka hitta någon väg som skulle gå till rätt plats. När vi kört en bit ser vi sådana där oranga skyltar som dom sätter upp vid vägarbeten för att visa en annan väg man kan ta så vi följer dom men missar så klart en avfart, åter igen tur är det inte gott om för oss. Hur som helst, vi hittar Dollar store och blir glatt överaskade när dom faktiskt har öppet en timme längre! När vi var nöjda där for vi på lite andra butiker och sedan köpte vi oss burgare att ha på resan hem. 
Kvällen igår spenderades hos mina föräldrar med killen ute i garaget och jag i soffläge inne framför TV:n.
 
Idag har vi i princip bara varit hemma och som jag sa, höststädat. Tagit in grejer inför vintern så som utemöbler och lite sådant. Nu blir det förmodligen soffhäng fram tills läggdags för att ladda upp batterierna inför morgondagen!
 
Ha en fortsatt trevlig söndagskväll hörrni! 

Kommentarer:

1 Clara:

Låter som en skön helg att blanda shopping med höststädning! Vilken tur att ni hittade butik nummer två till slut. ;)

Skulle också vilja ta en trip till en Dollarstore någon gång men det finns inte någon i närheten av där jag bor så det har inte blivit av. Fantiserar om att någon gång i framtiden avsätta en hel dag enbart till att resa till en Dollarstore, shoppa sönder och sedan resa tillbaka igen haha

Svar: Ja, det är ju skönt då man kan blanda in lite nöje mellan alla måsten! ;)
Haha ja det borde du ju göra! :) Vet inte riktigt vad jag tycker är så roligt med Dollar store egentligen men kanske just för att vi måste åka en bit så att det blir en liten utflykt och att dom har så mycket roliga smågrejer haha! :)
ericajosefin.blogg.se

Kommentera här: