Josefin - Visste du att.. det finns ett däggdjur som kan flyga

Här kommer lördagens "Visste du att.." och eftersom den kommer lite sent slänger jag in en extra punkt. Kör på ett djurtema denna gång. Och som vanligt, jag har inget underlag på att något av dessa stämmer men jag tycker att det är rolig läsning i alla fall! 
 
Blodhunden är det enda djur vars bevis är tillåtna i rätten.
Jag tycker ju i princip om hundar mer än människor så jag säger bara, you go blodhunden!
 
Lyckligare kor producerar mer mjölk, att kalla en ko vid dess namn kan öka mjölkproduktionen med 3,5%.
Blir det mindre då om man råkar säga fel namn? 
 
Fladdermöss flyger alltid till vänster när de lämnar en grotta. Fladdermöss är också det enda däggdjur som kan flyga.
Ska försöka komma ihåg att springa åt motsatt håll om vi möts i en grottöppning någon gång!
 
Flamingos kan bara äta med huvudet nedåt.
Tänker ju rent spontant att det borde vara tvärt om.

Kommentera här: