Erica - Kalix och lite frisbeekastning

Igår ringde klockan redan 06.15 trots att jag var ledig, åtminstone från jobbet. Vi skulle nämligen åka upp till Kalix och hälsa på min mormor, och även hinna en sväng på ikea uppe i Haparanda. Vi var framme vid ikea ganska precis 10, när dom öppnar och strosade runt där ett ganska bra tag. Vi hann med lite köttbullar till lunch och en del saker inhandlades. Efter vi var klara där åkte vi ner till Kalix igen och hälsade på min mormor och Roland. Det blev lite tårta till sent födelsedagsfika och även presentöppning då min mormor just fyllt 75. När klockan närmade sig 14.30 började vi packa ihop oss för att påbörja bilfärden hemåt. 

Till middag blev det lax och potatis med en gräddfilssås innehållande dill och citron, och lite frukt doppad i choklad till efterrätt. 

Idag har jag jobbat som vanligt, och sedan städat lite hemma, men kvällen blev utöver det vanliga ändå. Fick en fråga om jag ville följa med och spela lite discgolf som det så fint heter, och jag är inte den som tackar nej till såna trevligheter. Det var dock en överdos av mygg och lite väl blött i gräset efter att ha regnat av och till hela dagen. Trots det hade vi kul, även om jag, som vanligt, förlorade. Det fick avsluta den här kvällen och nu har jag hunnit fika lite och ska strax krypa ner i sängen. Men först får ni lite bilder från båda dagarna!

Kommentarer:

1 lisa, bloggdesign osv:

ååh, ikeas köttbullar. ibland vill man liksom bara till ikea för att käka köttbullarna

Svar: Ja, det är verkligen något speicellt med deras kötbullar :)
ericajosefin.blogg.se

Kommentera här: