Erica - Långa vägen till materiell lycka??

Hejsan! Hoppas ni haft en fin måndag idag, jag tänkte berätta lite om min helg för er, även om den varit ganska enformig. I fredags skyndade jag mig hem från jobbet just efter 16.00 för att sedan påbörja vår färd ner mot Alvesta. Skulle egentligen på jobbfest fredagkväll men det blev dessvärre ingen sådan för min del då det här kom på tal. Härifrån är det 120 mil enkel väg som beräknades ta ca 12 timmar. Vi körde med biltrailer för att kunna få med oss bilen hem sedan.
Första stoppet tog vi redan i Umeå för att få oss lite middag, tyvärr blev det Donken, och de har inte förbättrats ett dugg i min smak sen sist, usch!
Vi passerade även över Högakustenbron och här har ni den obligatoriska bilden som bara ska tas där. Vi hade riktigt tur med bra väder hela vägen ner, det gjorde mycket både för utsikten och att ljuset ville vara kvar längre.
Tillslut var vi nere i Alvesta och fick lasta denna skönhet på släpen. Vet inte riktigt om det var värt all denna sträckkörning, men det lär väl visa sig längre fram. Väl lastad började färden hemåt igen. De enda jag hade i tankarna var frukost då klockan var runt 7, men den fick vänta tills vi var inne i Jönköping igen. Där bjöds det på Pizza Hut, väl spenderade pengar.
Sträckan genom stockholm var nog den värsta på hela vägen, kände bara på den biten att jag inte alls är någon storstadstjej, jag tror jag håller mig här uppe i norrland, det är nog säkrast så.
Det jag tyckte mest om under hela färden var att få se alla vindkraftverk efter vägen och alla fina tranor som gick omkring på lägdorna genom hela Sverige. Även rådjur och någon grävling fanns efter vägen, men inte mer än så. Utöver det var det godis och dricka som gällde, och igår hade jag en aning ont i rumpan efter att ha suttit så länge haha. 
Totalt blev det 32 timmar i bil, med en del pauser och en bilkö utanför Linköping. Knappt någon sömn, vilket tog ut sin rätt igår. Känner att jag fortfarande inte riktigt fått till dygnet. Som tur är hade jag sovmorgon även idag. Tack till er som tagit er tid att läsa ända till slutet, jag önskar er en fortsatt bra kväll och så hörs vi senare! 

Kommentarer:

1 Meg:

Vad roligt med lite roadtripp!

Svar: Ja visst är det! Alltid roligt att åka iväg ett tag :)
ericajosefin.blogg.se

Kommentera här: